[O2FL] Rozwalona głowica 1,8 tsi - jak skutecznie rozwiązać
Witam serdecznie.
Tydzień temu mojego 1,8 tsi nie odpaliłem, okazało się "wadliwy napinacz rozrządu". Uszczerbiony ząbek na napinaczu. Głowica ucierpiała dość mocno i nadała by się do regeneracji, jednak po pomiarze wałków okazało się, że one również zostały pokrzywione.
Proszę o pomoc w jaki sposób najlepiej rozwiązać ten problem.
Cena nowej kompletnej głowicy w ASO to ok 7000zł, a używek na rynku wtórnym brak.
Wałki pokrzywione a wymiana to koszt 5000zł (2 szt.)
Posiadam głowice o numerze 06H103373K. Wiem że są jeszcze jakieś głowice do tego samego silnika ale z ostatnią literką "J". Czy to to samo? Czy będzie pasować?
Na akcję serwisową się nie załapałem, bo nie byłem w tym czasie w ASO. W ASO serwisowałem jak auto jeszcze było na gwarancji, natomiast po gwarancji u znajomego mechanika. Niestedy Skoda Auto nie miała w zwyczaju dzwonić do właścicieli. Stąd też ich tajemnicza akcja serwisowa mnie nie dotknęła.
Co do przebiegu to mam w tej chwili 60 000 km.
Jeżeli chodzi o objawy to auto raz na 50 odpaleń czasami czymś zagrzechotało. Nie obstawiałem rozrządu z uwagi na to że miał wytrzymać 200 000 km. Samochód naprawiam u znajomego, a cenę części sprawdzałem w ASO.
Znalazłem jakąś głowicę do silnika 2.0 tsi o tym samym numerze. Czy to oznacza że będzie pasować?
Nasunął mi się taki wniosek. Wszyscy wieszają psy na 1,4 TSI a w rzeczywistości na razie przynajmniej ja nigdzie nie wyczytałem aby jakiś 1,4 rozpadł się w wyniku awarii rozrządu. Natomiast o zniszczonych 1,8 jest tu na forum na dzień dobry 5-6 sztuk. Niektore mają małe przebiegi. Dodatkowo tych 1,8 jest dużo mniej na rynku i forum niż 1,4. Czyli reasumując ten 1,8 jest jednak dużo większą padaką niż 1,4. Sorry ale ja tak to widzę.
mrsojer, napisz do arturo_freestyl, bo wymieniał silnik na 2.0 tsi i może głowice będzie miał
Zaryzykowałem i wczoraj kupiłem tą głowicę do 2.0 tsi. Dzisiaj będzie u mojego mechanika. Dam znać co i jak i czy pasuje. Mam tylko nadzieje, że wałki będą miały te same krzywki.
Co do trwałości to nie jest tak źle z tymi silnikami. Niestety wadliwa część spowodowała tego typu usterki. Brat ma 1,8 tsi z 2007 roku i ma przelatane 200 000 km i nic tam się nie dzieje. Teraz będzie robił rozrząd jakoś.
Nóż się otwiera natomiast z uwagi na tą cichą akcję serwisową, że nie dali znać, nawet gdybym miał to zrobić na swój własny koszt. Naprawa zamknęła by się w 500 zł a nie w 5000zł
Nasunął mi się taki wniosek. Wszyscy wieszają psy na 1,4 TSI a w rzeczywistości na razie przynajmniej ja nigdzie nie wyczytałem aby jakiś 1,4 rozpadł się w wyniku awarii rozrządu. Natomiast o zniszczonych 1,8 jest tu na forum na dzień dobry 5-6 sztuk. Niektore mają małe przebiegi. Dodatkowo tych 1,8 jest dużo mniej na rynku i forum niż 1,4. Czyli reasumując ten 1,8 jest jednak dużo większą padaką niż 1,4. Sorry ale ja tak to widzę.
5-6 dziennie nowych zniszczonych 1.8TSI na forum? poproszę o jakiś dowód...
Ceed1 - sorry, ale tworzysz jakieś niestworzone teorie.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
5-6 dziennie nowych zniszczonych 1.8TSI na forum? poproszę o jakiś dowód...
Na dzień dobry, nie na dzień.
co oznacza w takim razie "na dzień dobry", które mówimy sobie z reguły codziennie ?
z wiadomych względów śledzę wątki o rozwalonych 1.8TSI i tak mam wrażenie, iż na forum od 2-3 lat, było 10-15 takich przypadków ... z czego parę "u jakiegoś znajomego" albo "u nas w firmie padły".
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
"na dzień dobry" oznacza to, że tylko szybko przez chwilę szukając można znleźć 5-6 takich przypadków. andrzej111 w 100% zrozumiał poprawnie moją wypowiedź. Zorr Tobie włączył sie od razu "ruski" i chcesz się kłócić, że śmiem coś pisać na 1,8. Dodałeś nowe słowa do mojej wypowiedzi zmieniając jej sens.
"na dzień dobry" oznacza to, że tylko szybko przez chwilę szukając można znleźć 5-6 takich przypadków. andrzej111 w 100% zrozumiał poprawnie moją wypowiedź.
sorry ale "na dzień dobry" nie oznacza szybkiego wyszukiwania, raczej coś jak:
na wstępnie, na wejściu, na powitanie itd... Poza tym zachęcam do zrobienia szybkiego wyszukiwania i rzetelnego sprawdzenia ilości awarii 1.8TSI.
Zamieszczone przez Ceed1
Zorr Tobie włączył sie od razu "ruski" i chcesz się kłócić, że śmiem coś pisać na 1,8. Dodałeś nowe słowa do mojej wypowiedzi zmieniając jej sens.
co do trybu "ruskiego", wchodzisz na wątek gdzie ktoś ma poważny problem i piszesz że Twoje 1.4TSI jest jednak lepsze, na podstawie wydumanych statystyk/wniosków.
Naprawdę nie ma tutaj dużego znaczenia sama interpretacja słów "na dzień dobry".
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Zorr, weź wyluzuj ja doskonale zrozumiałem o co koledze chodziło i jako posiadacz 1.8TSI w 100% sie z nim zgadzam... Ostatnio biegam po ASO, szukam kontaktów do mechaników i wiesz co słyszę? 1.8 TSI to najbardziej nieudany silnik...
Pokaż mi kogoś z 1.4 TSI któremu rozleciał się silnik
Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
Komentarz